مدیریت زمان مهارتهای مطالعه قدرت تفکر
مدیریت زمان مهارتهای مطالعه قدرت تفکر
چگونه دنیای خود را متحول کنیم؟

1- نه تنها ساختار مغز زنان و مردان با یکدیگر متفاوت می باشد، بلکه مردان و زنان از مغزشان بطرز متفاوتی استفاده می کنند. در مغز زنان اتصالات و ارتباطات بیشتری بین دو نیمکره چپ و راست وجود داشته که به آن ها این توانایی را می دهد تا از مهارت گفتاری بهتری نسبت به مردان برخوردار باشند. از طرف دیگر در مردان ارتباط کمتری بین دو نیمکره مغزشان وجود داشته و به آن ها این قابلیت را می دهد تا دارای مهارت بیشتری در استدلال های انتزاعی و هوش دیداری-فضایی باشند.

۲- بیشتر عادات مردان و زنان را می توان توسط نقش آن ها در روند تکامل توضیح داد. با وجود آن که شرایط زندگی تغییر کرده باز هم زنان و مردان تمایل دارند از برنامه بیولوژیکی خود پیروی کنند. مردان قادر هستند تا مسیر حرکت خود را بخاطر بسپارند. زیرا در گذشته مردان می بایست شکار خود را ردیابی کرده و آن را گرفته و به خانه باز می گرداندند در حالی که زنان دارای دید محیطی بهتری می باشند که به آن ها کمک می کند اتفاقات پیرامون منزل خود را زیر نظر گرفته و خطر در حال نزدیک شدن به خانه را شناسایی کنند. مغز مردان برای شکار کردن برنامه ریزی شده که حوزه دید محدود و باریک آن ها را توجیه می کند اما مغز زنان قادر است دامنه اطلاعات وسیع تری را رمزگشایی کند.

۳- مردان صداهای گوشخراش، دست دادن محکم و رنگ قرمز را ترجیح می دهند. مردان در حل مسائل فنی بهتر می باشند. زنان دارای گوش تیزتری می باشند و هنگام صحبت کردن از واژه های بیشتری استفاده می کنند و در تکمیل و اتمام وظایف بطور مستقل بهتر از مردان می باشند.

۴- هنگامی که مردان وارد اطاق می شوند بدنبال راه خروج می گردند، خطر احتمالی را برآورد کرده و راه های گریز را می سنجد. در حالی که زنان به چهره میهمانان توجه می کنند تا پی ببرند که میهمانان چه کسانی بوده و چه احساسی دارند. مردان قادر می باشند تا اطلاعات را طبقه بندی کرده و در مغزشان ذخیره کنند. زنان تمایل دارند تا اطلاعات را بارها و بارها در مغزشان مرور کنند. هنگامی که زنان مشکلات شان را با مردان در میان می گذارند دنبال راه حل نمی گردند آن ها تنها نیاز دارند تا فردی به حرف هایشان گوش دهد.

تفاوت های روانشناسی

۱- مردان موقعیت ها و اوضاع را بطور کلی درک می کنند و تفکر کلی و جامع دارند در حالی که زنان موضعی می اندیشند و بروی جزئیات و نکات ظریف تمرکز می کنند.

۲- مردان سازنده و خلاق می باشند. آن ها ریسک پذیر بوده و بدنبال تجربه های جدید می باشند در حالی که زنان با ارزش ترین اطلاعات را برگزیده و آن را به نسل بعد انتقال می دهند.

۳- مردان در تفکرات و اعمال شان استقلال دارند در حالی که زنان تمایل دارند از عقاید پیشنهادی دیگران پیروی کنند.

۴- ارزیابی زنان از خودشان در سطح پایین تری از مردان می باشد. زنان تمایل دارند از خودشان انتقاد کنند در حالی که مردان بیشتر از عملکرد خودشان رضایت دارند.

۵- مردان و زنان دارای معیارهای متفاتی برای رضایتمندی در زندگی می باشند. مردان برای شغل مناسب و موفقیت در کارها و زنان به خانواده و فرزندان ارزش قائل می باشند.

۶- مردان نیاز مبرمی دارند تا به اهداف شان جامه عمل بپوشانند اما زنان رابطه با دیگران را در درجه نخست اهمیت قرار می دهند.

۷- مردان دو برابر زنان بیمار می شوند البته زنان نیز بیشتر به سلامتی خود اهمیت می دهند.

۸- زنان درد و کار یکنواخت را بهتر از مردان تحمل می کنند.

۹- بر خلاف تصور عام مردان بیشتر از زنان حرف زده و بیشتر سخنان دیگران را قطع می کنند.

۱۰- مردان و زنان دارای حس حسادت یکسان بوده اما مردان بهتر می توانند این حس را پنهان سازند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ 5 / 10 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی

اینجا کلیک کنید


Games.Niksalehi.com